poniedziałek, 15 lutego 2016

#20 Ćwiczenia siłowe - ramiona

Cześć! Część 2 serii wpisów na temat ćwiczeń siłowych. Dzisiaj opracowałam dla Was przykładowy trening ramion z użyciem wolnych ciężarów :)

1. Uginanie ramion ze sztangą stojąc podchwytem

źródło zdjęcia

W tym ćwiczeniu używamy mięśni dwugłowych i przedramienia. Zależnie od uchwytu możemy zaangażować bardziej lub mniej konkretne partie:
-uchwyt wąski - węższy niż szerokość ramion
-uchwyt średni, czyli na szerokość ramion
-uchwyt szeroki - szerszy

2. Wyciskanie sztangi leżąc

3. Uginanie ramion chwytem młotkowym





4. Podciąganie sztangielki w klęku podpartym na ławeczce



5. Pompki na poręczach


W tym ćwiczeniu używamy wszystkie głowy mięśni trójgłowych ramion. Może i nie jest to ćwiczenie w których używamy hantli bądź sztangi, ale uwierzcie, że jest bardzo ciężkie.

Niektórych obrazków nie omawiałam, ponieważ nie było takiej potrzebny - są świetnie opisane, pokazują, które mięśnie pracują i jak wykonać to ćwiczenie. 
Wybrałam jak najłatwiejsze ćwiczenia, które bez strachu mogą wykonywać również początkujące osoby.
Następne ćwiczenia będą na brzuch! :)




12 komentarzy :

  1. Ja właśnie robię ćwiczenia na ramiona, ale takie jaki pokazuje MelB. Są one trochę monotonne, więc z pewnością wykorzystam niektóre z twoich. problem jest z tym, że nie ćwiczę w siłowni i niektóre będzie mi bardzo trudno wykonać!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę to tylko pompki na poręczach są ciężkie do zrobienia w domu - resztę można zwykłymi ciężarkami albo np trzymając wodę 1,5 L w ręce (w dwóch to już 3 kg! :) albo kupić po prostu małe hantelki i obciążenie do nich. Jednak początkującym wystarczy woda, ja sama tak działam :P też lubie Mel B, ale ile można robić to samo...

      Usuń
  2. Moje najmniej ulubione treningi to właśnie ramiona :P xD ale żeby być pięknym trzeba cierpieć :P xD może kiedyś je pokocham tak jak treningi nóg :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam, boli jak cholera :P a na swoich treningach robię milion pompek, więc muszę mieć silne łapki :D

      Usuń
  3. Obrazki rzeczywiście są bardzo dobrze opisane :) Nie ćwiczę stricte ramion, ale mam wrażenie, że odkąd złapałam za ciężary, coś tam urosło :) Przez co czasem w narcystycznych momentach staję przed lustrem i podziwiam te małe mięśnie, których wcześniej wcale nie było widać ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D chyba każdy kto ćwiczy tak robi! Każdy jest dumny ze swoich efektów ♥

      Usuń
  4. Mam bardzo słabe ręce i ramiona, na pewno skorzystam z tych ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podst w 100% dla mnie, jutro wykorzystam wszystkie ćwiczenia, uwielbiam ćwiczyć górne partie ciała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ciesze się, że pomogłam! :)

      Usuń
  6. Póki co pompki na poręczach to dla mnie za wysoka jazda, ale ostatnimi czasy trening ramion i barków to mój ulubiony trening! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka