wtorek, 9 lutego 2016

#19 Czekoladowy pudding z kaszy mannej

Dzisiaj okazji sesji wstałam przed samym południem i zdałam sobie sprawę, że mój brat kończy dziś 7 lat. Tort jest, ciasteczka będziemy robić z nim (kolejny kucharz rośnie!) prezent jest... ale stwierdziłam, że coś muszę coś fajnego dla niego zrobić. Z tej okazji, że zaraz wraca z półkolonii nie miałam zbyt dużo czasu, więc padło na kasze manna, której jestem fanka, on zresztą również - zawsze jak sobie zrobię to mi wyjada:)
Jak zawsze złapałam co mam pod ręką i zabrałam się do roboty.

Efekt? 


Składniki
  • kasza manna - ok 50g (5 łyżek stołowych)
  • czekolada gorzka - pół łyżki
  • wiórki kokosowe - 2 łyżeczki  + do przystrojenia
  • żurawina
  • miód - łyżeczka
  • mleko 2,0 - 250 ml


Sposób przygotowania:

Do garnka wlewam mleko, wsypuje kasze i gotuje ciągle mieszając. Gdy zaczyna gęstnieć dosypuje kakao, wiórki i miód. Można spróbować, czy nam smakuje i ewentualnie czegoś jeszcze dodać dla smaku.
Mieszamy tak by wszystkie składniki się dobrze połączyły, aż do odpowiedniej konsystencji, czyli budyniu. Wyłączamy kuchenkę, chwile czekamy, aż masa stwardnieje i wlewamy do foremek/formy zależnie od ochoty. Możemy przystroić- ja posypałam wiórkami i dołożyłam żurawinę:)


Niestety miałam tak duże foremki, że starczyło tylko na 4, ale robiłam pierwszy raz, więc myślałam, że wyjdzie tego więcej - trudno, dla solenizanta starczy. Teraz do lodówki, na ok 2 h żeby ładnie stwardniały i... gotowe! Zajęło mi to może z 15 minut. Są świetne na szybką słodką przekąskę, bo przecież można zjeść też na ciepło :) 

Kaloryczność:
Moje cztery puddingi to 399,57 kcal, czyli 1 porcja = 100 kcal
  • Białko 15,41 
  • Tłuszcze 14,00
  • Węglowodany 56,24 


Także na redukcje raczej nie polecę, ze względu na dużą zawartość węgli. Chyba, zjecie 1 porcje, albo jako przedtreningowy posiłek :) 
Jeśli chcemy obniżyć kaloryczność o prawie 100 kalorii to można wystarczy zrezygnować z wiórków (77,52 kcal) i miodu (16,66 kcal) 




13 komentarzy :

  1. Ale śliczne! *.* Co prawda manny nie jem, ale może jak zblenduje jaglaną to też by wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jaglanej też wychodzi świetny budyń! Wyszły ładnie i smakowały na szczęście! ;D

      Usuń
  2. Jakie ładne! Myślę, że urocze foremki odwalają tutaj kawał dobrej roboty ^^ A sam pudding musi być bardzo dobry :) Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przyrządzić coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, miały przede wszystkim zauroczyć 7 latka :D jakbym robila dla siebie to w jednej chociaż i tak pewnie bym przystroiła jakoś :D

      Usuń
  3. nie cierpię kaszy manny ani jaglanej, ale co raz częściej trafiam na przepisy z wykorzystaniem ich jako spód do 'fit' ciasta. Hmm.. chyba się przemogę i w końcu spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaglana wygrywa, zarówno smakiem jak i wartościami odżywczymi :D ale manna o wiele łatwiej zrobić i jest bardzo tania. Ogólnie polecam obie :D

      Usuń
  4. Wyglądają przepysznie. Kaszę mannę uwielbiam, więc na pewno wypróbuję przepis :)

    http://www.madziklarowo.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie wyglądają PS. Idealne foremki, które dobrze eksponują zawartość :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat zastanawiam się co podać znajomym na urodzinach, dzięki Tobie mam już pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka