czwartek, 4 lutego 2016

#17 Potreninigowy pudding

Cześć! Jak tam Tłusty Czwartek? Mam nadzieje, że zachowaliście umiar, bo "święto" nie jest powodem, żeby zniszczyć sobie efekty diety i ćwiczeń!



Pierwotnie ta notka miała być o zdrowszych zamiennikach na dzisiejszy dzień, ale o tym innym razem - nie wyrobiłam się w czasie, ze zdjęciami :( 
Ale z tej okazji, że od tego tygodnia ćwiczę w domu, to po treningu wymyśliłam na szybko (czyli złapałam co mi pod rękę wpadło) nową potreningową szamke. Po zmiksowaniu wszystkich składników, okazało się, że jego konsystencja przypomina bardziej pudding niż koktajl, więc można go zjeść łyżką, jak i wypić :) 



Po treningu powinniśmy jak najszybciej dostarczyć organizmowi najpierw węglowodany, a później białko. Tłuszcze nie są nam chwilowo potrzebne :) notkę na ten temat napisze w najbliższym czasie. Tak więc nasz pudding składa się ze składników, które każdy ma w swojej kuchni:
  • -banan
  • -jogurt naturalny
  • -nasiona chia (opcjonalnie, ma sporo tłuszczy) 
  • -odżywka białkowa (opcjonalnie)



Co robimy? Wrzucamy miski/shakera i miksujemy :) ja do powstałej masy dodałam jeszcze odżywkę białkową z KFD o smaku Solny Karmel (cudowna, chociaż bardzo słodka!) i niestety w tym połączeniu wypadła średnio. Smakowało lepiej przed, dodaniem odżywki ale i tak wypiłam :D


Dlaczego akurat te składniki?

Już mała porcja (28 g), nasion chia dostarcza: 
  • Błonnik: 11 gramów. 
  • Białko: 4 gramy. 
  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3). 
  • Wapń 18% ZDS (Zalecane dzienne spożycie). 
  • Mangan: 30% ZDS. 
  • Magnez: 30% ZDS. 
  • Fosfor: 27% ZDS.
  • źródło

Ja dałam mniej niż 28 g- małą płaską łyżeczkę :)

Jogurt naturalny:

Dodatkowo banan jako źródło węglowodanów i białko WPC jako źródło oczywiście białka :) jeśli nie masz białka w proszku, nie martw się - jogurt naturalny tez je zawiera.


Pudding zawiera ok 400 kcal (zależnie od wielkości banana i ilości dodanych ziaren). Nie jest to dużo, zwłaszcza po treningu, kiedy szybko musimy uzupełnić braki :) 




Smacznego!♥


17 komentarzy :

  1. Przepysznie wygląda!

    U mnie dzisiejszy dzień - to zwykły dzien a nie jakiś tłusty czwartek :D Także ilośc pączków jaka dziś znadłam - wynosi 0! i jestem z tego dumna ♥

    PS: zapraszam do mnie (dopiero zaczynam) MIŁEGO WIECZORU ŻYCZĘ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze :) wszystko jest dla ludzi, ale to co dzisiaj widziałam w sklepie... ludzie kupowali hurtowo naprawdę po 20 pączków :O

      Usuń
    2. Ja wczoraj byłam w biedronce a tam ludzie sobie hasali z podwójnymi pudełkami pączków, dla mnie to obłęd! Chyba jako jedyna kupowałam sałatę owsianke i banany :D :D

      Usuń
  2. Za nasiona chia duży plus! Ostatnio nie wiem kompletnie do czego się przydają i na jakie sposoby można je ze smakiem skonsumować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar napisać o nich osobną notkę, dużo osób je kupuje, a nie wie po co i dlaczego :D szczerze to one prawie smaku nie mają więc wrzucić je można prawie wszędzie ;)

      Usuń
  3. Ja świętowałam tłusty czwartek kostką czekolady i chipsami do wieczornego filmu z chłopakiem :D a co :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ to wygląda przepysznie!!!
    Czytałam powyższe komentarze - poproszę wpis o nasionach CHIA. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem własnie w trakcie pisania! :)

      Usuń
  5. KFD, dobre białeczko, dobry gust. Chwali się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już 4 wypróbowana firma i w stosunku cenowym i smakowym, póki co jest na 1 miejscu ♥

      Usuń
  6. Tłusty czwartek skończyl się tylko na 4 pączkach :)) Miłego weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem niezły wynik mój kolega zjadł 15 :O xd dziękuje i nawzajem :*

      Usuń
  7. Ja nie jadłam ;-) a chia bardzo lubię jako deser na mleczku kokosowym :D koktajl też musiał być pyszny ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O na mleczku kokosowym nie próbowałam!

      Usuń
  8. Dobrze wiem o tym, że po treningu trzeba szybko zjeść, ale nie potrafię :( Po prostu najpierw muszę nieco odsapnąć, by być w stanie w ogóle coś przełknąć. Wcześniej nawet nie mogę patrzeć na jedzenie ^^ No ale mimo wszystko staram się jak najbardziej skracać czas pomiędzy treningiem a posiłkiem, może w końcu się przestawię i przyzwyczaję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, od razu po treningu jeść nie mogę :P jednak ja funduje sobie porządne rozciąganie to organizm już wtedy się uspokaja i po jakiś 15-20 minutach idę szamać:) ale jakoś do godziny masz czas! ;)

      Usuń
  9. Kusi mnie białko z kfd :) Hymm na pewno coś sobie zamówię.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka