piątek, 29 stycznia 2016

#15 Ćwiczenia siłowe - czyli być jak Arnold Schwarzenegger

Być jak Arnold! To z pewnością marzenie wielu mężczyzn... ale z pewnością nie kobiet. Jednak skąd się wzięło przekonanie, że od paru wymachów hantlem będziemy tak wyglądać? Osobiście chodzę na siłownie połączoną z fitnessem, uczęszczam na zarówno na zajęcia jak i na siłowni i naprawdę nic mnie bardziej nie denerwuje niż to, jak podchodzi do mnie kobieta (wiek nie gra roli - miałam już 2 takie sytuacje) i pyta ze strachem w oczach - "nie boi się pani, że będzie pani miała mięśnie...?" 
Nie, nie boje się, bo mięśnie już mam. Jak każdy. Ale ja swoje chcę wyrzeźbić. Chce aby moje ciało było kształtne i jędrne. I naprawdę gdyby to było takie łatwe, to, każdy by miał wyrzeźbiony sześciopak i bicka większego od głowy. Ale tak nie jest. 
Wiele osób pogardliwie podchodzi do kulturystyki, uważając, że bardzo łatwe, wręcz prymitywne. Bo przecież zrobisz parę ćwiczeń na bicepsa, tricepsa i nagle PACH - masz sylwetkę życia! Marzenia ;) Tymczasem tak naprawdę, utrzymanie formy, stworzenie proporcjonalnej sylwetki, zachowanie zdrowego poziomu tłuszczu w ciele - to wiele miesięcy wyrzeczeń żywieniowych, godzin spędzonych na siłowni i przede wszystkim takie osoby zazwyczaj są pod opieką dietetyka i trenera, którzy (lub który bo często to jedna osoba) monitorują ich postępy. 
Jednakże w temacie amatorskim, to wygląda prościej. Oczywiście, każdy początek na siłowni jest trudny, nie wiesz co do czego służy, jak się tym posługiwać, ile zrobić powtórzeń, a ile zrobić serii... Dlatego ja, polecam pójście z doświadczonym znajomym; tak jest najprzyjemniej, bo w temat wprowadzi cie ktoś kogo znasz. Dobrym rozwiązaniem, jest też wykupienie sobie paru godzin z trenerem personalnym, który oprowadzi Cie po siłowni, pokaże maszyny i rozpisze plan treningowy. Oczywiście, zawsze można pooglądać sobie też ćwiczenia np na YouTube i samodzielnie wszystko wykonywać - z doświadczenia mogę powiedzieć, że jak coś będziesz wykonywać źle, to ktoś podejdzie i Cię poprawi. 
Przechodząc to sedna sprawy - po co kobiecie ćwiczyć siłowo? 
Kształtowanie sylwetki
Osobiście uważam, że po każdym odchudzaniu, każda osoba powinna złapać za ciężarki i z nimi ćwiczyć. Często, po zbyt dużej utracie wagi w krótkim czasie, zostaje nam wisząca skóra (szczególnie na brzuchu, pośladkach i ramionach) którą ciężko wyeliminować - ćwiczenia siłowe dają jędrność i zlikwidują fałdki ze skóry. Sama żyłam kiedyś w przekonaniu, że te wszystkie seksowne instruktorki fitness wyrzeźbiły sobie ciała na aerobiku. Niestety to nierealne, chyba, że aerobik połączony jest z ćwiczeniami siłowymi, tzn. jest na nim używane obciążenie w postaci hantli, czy sztangi. Jednak uważam, że lepiej po prostu poświęcić godzinkę, na wyrzeźbienie super pupy ze sztanga na siłowni, zamiast robić coś na pół gwizdka :) 


Odchudzanie 
O tak! Wiele kobiet myśli, że pod tłuszczykiem wyhodują sobie wielkie mięśnie i będą 2x grubsze niż były. Spójrzcie na to: większa masa mięśniowa, to lepsze spalanie tłuszczu, trening siłowy przyspiesza metabolizm = możemy więcej zjeść Jak widać, ćwiczenia siłowe również działają na spalanie tłuszczyku. Poza tym bądźmy szczerzy, który aniołek jest seksowniejszy? Dla mnie czarny :) 

Brazylijska pupa
Pośladkowe to duże i potrzebujące silnego bodźca mięśnie. Oprócz klasycznych ćwiczeń, które kształtują pośladki, warto dołączyć tj. przysiady, czy wykroki, koniecznie ze sztanga na plecach - nie pożałujecie!

Efekty niekobiecych ciężarów? Piękna, jędrna, uniesiona pupa. Tak jak pisałam, po odchudzaniu, często mamy problemy ze zwisającą skórą, Trening siłowy najlepiej dołączyć już w trakcie redukcji, jednak, nigdy nie jest za późno. Wyrzeźbione uda, też są o wiele seksowniejsze niż trzęsąca się przy każdym ruchu "galareta".

Zmniejsza ryzyko kontuzji

Z każdym sportem wiąże się ryzyko kontuzji, jednak trening siłowy oprócz wzmacniania mięśni, działa pozytywnie również na więzadła i ścięgna. Dzięki systematycznemu treningowi siłowemu, ulepszymy cały układ ruchu, co skutkuje bezpieczniejszym treningiem zarówno siłowym jak i cardio, czy aerobowym.

Poprawia postawę ciała.

Chodzisz przygarbiona, siedzisz po 12h, bolą Cie plecy, puchną Ci stopy? Podczas ćwiczeń nie tylko nauczysz się prawidłowej postawy (a wbrew pozorom - niewiele osób chodzi tak jak powinno). Trening siłowy wzmacnia mięśnie i kształtują w nas sposób chodzenia, siedzenia i utrzymaniu całej sylwetki. Właśnie dlatego kulturyści chodzą wyprostowani, z głową w górze, czyli tak jak powinniśmy chodzić wszyscy.

Pewność siebie,

To macie gwarantowane. Każdy ma swoje kompleksy, ale prawda jest taka, że osoby które dużo ćwiczą, mają świadomość swojego ciała. Słuchają swojego organizmu, wiedzą co jest dla niego dobre, a co złe, Szczupłe, zdrowe, wyrzeźbione ciało, jędrna, zdrowa skóra, brak cellulitu - gdy dojdziesz do takiego stanu, jesteś szczęśliwą i pewną siebie osobą :)


Ten wpis jest wstępem serii wpisów na temat ćwiczeń siłowych. Następny post planuje na temat przykładowych treningów ud i pośladków :) 

Pozdrawiam - fanka dobrych pupek, która ma nadzieje, że w piątek idziecie na siłownie, a nie do klubu! ♥





13 komentarzy :

  1. Co do dobrych pupek to ja chyba jestem jakimś wyjątkiem, bo kiedyś robiłam przez chwilę przysiady, ale bez obciążenia i po niecałym miesiącu przestałam, ale według płci przeciwnej tyłek mam rewelacyjny :P genetyka czasem potrafi pocieszać :D
    Powodzenia w ćwiczeniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nalezę do szczęściar, posiadających dobry tyłek, przynajmniej w mniemaniu facetów :P ale ćwicze, żeby był jeszcze lepszy i żeby nadać mu apetyczny kształt ♥

      Usuń
  2. Aaa taka pupa do marzenie, trzeba dążyć do spełnienia. Kiedyś w internecie znalazłam obrazek który mówił "jak się nie ma co się lubi, to się zap.... żeby to mieć" :D :D jakże trafny!
    a ja dziś znowu nie ćwiczyłam :( gaaad, łaj ? :///

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, bo tak jest! Nikt sie nie urodził z idealna figurą, niektórzy mają to szczęście, że są szczupli, innym bardzo łatwo przychodzi budowanie masy mięśniowej... Trzeba walczyć!
      Jak wczoraj nie zrobiłaś, to dziś zrób treinng na 150%! ♥

      Usuń
  3. Awwwww *.* dziewczyny, róbmy przysiady :D
    "zostaw to żelaztwo, będziesz wyglądać jak facet" tiaa :) :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie tyłek ważniejszy niż cycki! Serio haha, ja sie staram wytłumaczyć jak największej liczbie kobiet, że ciężary to nic strasznego, jednak bywa ciężo :D ale mam nadzieje, że jak doprowadze sie już do naprawdę godnej sylwetki to same zobaczą po efektach :)

      Usuń
  4. Odkąd tylko spróbowałam ćwiczeń siłowych, po prostu się w nich zakochałam :) Także teraz gorąco namawiam wszystkie kobietki do podjęcia się treningu siłowego, ponieważ w naszym przypadku nie oznacza on sylwetki jak u Arnolda, lecz jest równoznaczny z pięknym, jędrnym ciałem, czyli kształtną pupą i brakiem zwisającej skóry na ramionach. Także dziewczyny, łapiemy za sztangi! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co najlepsze, większość, które próbuje, zostaje przy ćwiczeniach siłowych! Tylko większość się boi, bo "co ludzie powiedzą... że dźwigam ciężary?" wystarczy się przełamać to już połowa sukcesu :)

      Usuń
    2. I co ciekawsze, coraz więcej osób, kiedy już usłyszy o podnoszeniu ciężarów przez kobietę, to zamiast ją wyśmiać (chyba właśnie tego panie się obawiają), to wręcz wyraża swój zachwyt i podziw :)

      Usuń
    3. Dokładnie! Większość boi się ośmieszenia i drwin, ale ja nigdy nie usłyszałam negatywnych komentarzy ze strony facetów, wręcz przeciwnie. No i mężczyźni zawsze chętniej pomogą jak sie ich spyta o pomoc i poradę :D

      Usuń
  5. Takie ciało to dla mnie marzenie.Jakoś nie potrafię się zmusić do ćwiczeń.;C
    Zapraszam do mnie.Może wzajemna obserwacja?:)
    http://sachmey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję, że ktoś tutaj chodzi, tak jak ja, do Pure. Zgadza się? :) A w kwestii postu to... po prostu nie da się nie zgodzić. Myślę, że tak samo jak żeby mieć ładnie wyrzeźbioną sylwetkę to nie tylko bez treningu siłowego się nie obejdzie, ale także aerobów, które są świetnym uzupełnieniem. Wyszczuplają i pozwalają nabyć lekkiej definicji mięśni.
    Pozdrawiam!
    Jestem tutaj pierwszy raz, ale bardzo mi się podoba. Będę Cię "obserwować" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat to zdjęcie, jest z jednorazowego wypadu do Pure, gdy byłam na szkoleniu we Wrocławiu - niestety u mnie w mieście nie ma tego klubu. Ja uważam, że najlepiej nigdy się nie zamykać w jednym rodzaju treningu i łączyć siłowke, cardio, aeroby, może basen, a koniecznie rozciąganie na pilatesie! Czasami po takich zajęciach jestem bardziej połamana niż po cardio :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka