niedziela, 25 października 2015

#8 Suplementy sportowca - BCAA



Cześć :) wpadłam na pomysł, że zrobie małą serie pt "suplementy sportowca", czyli o dodatkach do diety, które możemy kupić w sklepie z odżywkami - zauważyłam, że kobiety boją się takich suplementów - więc chcę rozjaśnić mam to i owo o tych strasznych "proszkach".
Na pierwszy ogień leci - BCAA

Co kryje sie pod magiczną nazwą BCAA?

Jest to zestaw trzech aminokwasów rozgałęzionych, a dokładniej leucyny, izoleucyny i waliny. O amininokwasach była mowa we wcześniejszych notkach, ale przybliże Wam ich funkcje:
- przyśpieszają anabolizm, czyli budowanie tkanki mięśniowej
- równocześnie hamują katabolizm, czyli rozpad mięśni
- wspomagają redukcje tkanki tłuszczowej
- wspomagają gospodarke hormonalna tj hormon wzrostu
- stymulują układ nerwowy



Dla kogo?

Dla każdego. Jeśli sie odchudzasz - dzięki hamowaniu katabolizmu, będziesz spalać tłuszcz, zachowując równocześnie mięśnie i ich siłe :) więc, bcaa jest przydatne również dla osób, którym zależy na dobrej rzeźbie, jak i na masie.
Dodatkowo, ćwicząc, oprócz mięśni męczymy również ośrodkowy układ nerwowy. Wysoki poziom tryptofanu wzmaga produkcje serotoniny, co może powodować zmęczenie - za to nasze 3 aminokway, spowalniają ten proces, dzięki czemu nasz trening może byc dłuższy i bardziej efektywny.

Kiedy?

Jeśli fundusze pozwalają to najlepiej przed i po treningu. Przed - na dobry trening, a po na dobrą regenracje :)  Jeśli wolisz stosować mniejszą dawke, to stosuj przed, a po treningu zjedz posiłek węgle+białko.
Dawkowanie - indywidualnie, na opakowaniu zawsze jest instrukcja.


Moje odczucia 

Stosowałam je przez jakieś 2 miesiące treningów, niestety po skończeniu sie nie miałam funduszy na zakup nowego - teraz przymierzam sie do zakupy większego (te z Treca, które ja używałam maja cene ok 50 zł za 300 g, a 95 za 600g) różnica z początku dla mnie niezauważalna, największą dostrzegłam po odstawieniu. Podczas zażywania BCAA, problem zakwasów był prawie niezauważalny, mięsnie regenerowały się "od razu", po wieczornych treningach, rano wstawałam zregenerowana i wyspana i gotowa do działania :D warto dodać, że brałam tylko w dni treningowe. Teraz po ciężkich treningach potrafie mieć trzydniowe zakwasy :( ale 19 października rozpoczęłam rodzinny challange o którym też mam zamiar tu napisać - dzięki niemu mam o wiele większą motywacje do ćwiczeń i trzymania michy :)

Także jest to suplement, który polecam każdemu, zwłaszcza tym, którzy ćwiczą dużo i ich organizm nie nadąża z regeneracja mięśni, albo i tym, którzy, tak jak ja np - trenują, studiują, pracują i starają sie funkcjonowac normalnie :D 

Spadam na mój 4 w tym tygodniu trening - basen. Buźka :*

13 komentarzy :

  1. W czwartek, przy okazji tego, jak mój chłopak zamawiał dla siebie rożne rzeczy, ja zamówiłam moje pierwsze BCAA :) Jego wypróbowanie już od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie, ponieważ często mam problem z niesamowitymi zakwasami i dużym zmęczeniem – takim, że mogłabym przesypiać cały dzień, a przecież trzeba studiować i robić inne rzeczy. Dlatego w końcu zdecydowałam się na jego zakup :) Na początek wybrałam bodajże 250 g BCAA z SFD, niedużo i w przystępnej cenie, żeby w ogóle sprawdzić, jak to na mnie będzie działało, opinie także miało dobre. Teraz nie mogę już doczekać się, aż przyjdzie i będę mogła sprawdzić na sobie jego działanie ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co piszesz, to myśle, że w Twoim przypadku bcaa będzie idealne! Czasami taka mała rzecz a zmiany wprowadza duże, ja wlasnie szukam teraz moze jakiegoś tańszego zamiennika, bo trec jednak sie troche ceni :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BCAA już dotarło, więc teraz tylko muszę poczekać, aż dostanę je do rąk własnych i wreszcie wypróbuję ^^

      Usuń
    2. Czekam na relacje bo tez mysle nad tym bcaa! Chociaż pewnie troche poczekasz na efekty tak jak ja :D

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy blog. Dodaje do obserwacji, będę częściej wpadać : ) : )

    Zapraszam. http://testing-winning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. może kiedy i ja zacznę brać te wszystkie magiczne rzeczy.. :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam próbowac takie specyfiki :D wiec polecam, ale jak nie czujesz potrzeby to nie ma po co kombinowac :P :*

      Usuń
  5. Ja się właśnie zastanawiałam nad zakupem, może przy okazji zamawiania białka, które niedługo będzie trzeba uzupełnić zamówię i BCAA :D Nie zaszkodzi spróbować, ostatnio po 3 dniach ćwiczeń z rzędu jestem jakaś taka wypompowana :/ może to by temu zaradziło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małą paczke jakiejś taniej firmy zawsze można zamówić - może się okazac prawdziwym zbawieniem dla organizmu :) chociaż np moja mama , która ćwiczy prawie tyle co ja, praktycznie nie zobaczyła różnicy po odstawieniu. Mówiła tylko, że po BCAA lepiej sie wysypia :D dla mnie różnia jest duża. Wszystko zależy od Ciebie! :D

      Usuń
  6. Zawsze obawiałam się takich rzeczy, ale może stosowanie ich z rozsądkiem i znajomością swoich możliwości, może przynieść pozytywne efekty :) Podziwiam, że tyle trenujesz i jeszcze basen <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez sie bałam, ale okazało się, że to nic strasznego! :D daje z siebie wszystko, basen jest okazyjnie, jak mam czas, na rozluźnienie... ♥

      Usuń
  7. nie brałam nigdy tego typu rzeczy ciekawi mnie ich smak:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam cytrynową i smakowała jak oranżadka :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka