sobota, 17 października 2015

#7 Zdrowsze zamienniki

Dzisiejszy post będzie krótki, ale konkretny, bo wpadłam na pomysł, jak ułatwić Wam układanie sobie jadłospisów. Wypisze Wam produkty które są np wysokaloryczne lub mają mało wartości odżywcze i ich zdrowsze zamienniki.

Tak więc zastępujemy:
  • płatki nesquik i inne corn flakesy zamieniamy na płatki owsiane, jęczmienne, żytnie
  • śmietane - jogurtem naturalnym
  • białe pieczywo - pełnoziarnistym, razoym pieczywem
  • kawa ze śmietanka - na kawe z mlekiem sojowym/krowim o najniższej zawartości tłuszczu
  • energetyki  - herbatą zieloną/czerwoną/czarna kawa
  • cukier biały - miód, stewia, ksylitol 
  • napoje, nektary - świeżo wyciskane soki, herbaty ziołowe, a przede wszystkim - woda!
  • frytki, smażone ziemniaki - batatami
  • gotowe ciasteczka ze sklepu - zrób sama ciasteczka owsiane! 
  • i wszelkie słodycze - owocami, albo wypiekami domowej roboty 
  • czekolada tylko gorzką!
  • makarony (wysoki IG) na kasze gryczaną albo jęczmienna

Coś jeszcze byście tu dodały? A może nie wiecie czym zastąpić jakiś produkt? Piszcie :)

Tak sobie pomyślałam, że warto byłoby wytłumaczyć skąd pomysł na nazwe bloga. Z jednej strony ja, jako osoba, trenująca sztuki walki chciałam, aby mój blog był troche w tym "klimacie", A z drugiej - uważam, że my kobiety ciagle walczymy. W tym przypadku chcemy walczyć o lepszą wersje samej siebie. Mówią "walczysz jak baba" i jest to traktowane jak obelga, a niesłusznie, bo uwazam że kobiety są twardsze od większości facetów (wiem, że oni sie z tym nie zgodzą, ale cóż :D) w dodatku w myśli "bądź swoim własnym bohaterem" powstało "fight like supergirl" . Dla twardych kobietek, superbohaterek, które nie boją sie sięgać po swoje cele i marzenia!


Miłego weekendu!:) 

16 komentarzy :

  1. Od dawna stosuję wiele zamienników, takich jak jogurt naturalny czy owoce. Ogólnie na początku jest ciężko, ale po czasie jest tylko lepiej. No i zdrowiej - to przede wszystkim. A na szczęście bardziej smakuje mi w kawie mleko niż śmietanka :) No i super, że robisz tak fajną rzecz jak walka. Powodzenia w takim razie, może kariera się rozrośnie! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie missawangarda.blogspot.com (f)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super! To prawda, na początku jest ciężko zrezygnować z batoników i innych cukierków, ale jak sie przyzwyczaisz to jest o wieele lepiej :) ja sama staram sie stosować do wszystkich zamienników, ale czasami sobie na coś pozwole :D
      A co do moich treningów - przede mna jeszcze dłuuuga droga żeby osiągnąc cokolwiek, więc nawet o czymś takim nie myśle ^^

      Usuń
  2. Sama staram się stosować niektóre z wymienionych przez Ciebie zamienników :) Teraz staram się rozstać ze słodkimi płatkami śniadaniowymi - przed uczelnią, podczas wczesnego wstawania długo był to dla mnie najszybszy i najwygodniejszy posiłek. Od pewnego czasu jednak wieczorem staram się przygotować sobie wszystkie składniki na owsiankę, by rano jedynie wszystko wymieszać i gotowe :) Niby nic, ale w ostatecznym rozrachunku na pewno przysłuży mi się to lepiej, niż dotychczas jedzone przeze mnie płatki.
    Teraz jeszcze tylko muszę samodzielnie zrobić ciasteczka owsiane ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup sobie płatki owsiane błyskawiczne! Ja uzywam tych z biedronki, gotuje je na mleku, dorzucam na co mam ochote i jem - zapycha na pare ładnych godzin, ja z reguły jem po 2 wykładzie czyli 3 godzinkach :) do tego jeszcze kawka i jest idealnie. Ja mam słabość do cynamonowych płatków uwielbiam je, zawsze sie skusze na nie jak mam okres xd za jakiś tydzien wrzuce przepis na ciasteczka owsiane bo bede robila na weekend! ☻

      Usuń
  3. ja ostatnio zawsze zamieniam cukier na miód - uważam, że smakuje nawet lepiej!
    oczywiście obserwuję i liczę na rewanż kochana :)
    amimittexo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód to też węgle - ale i uważam, że jest lepszy niż cukier, no i smaczniejszy :P

      Usuń
  4. Ja za zamiennik frytek podałabym pieczone frytki z batatów czy pietruszki. Równie pyszne ;) A napoi gazowanych już dawno nie piję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O na to nie wpadłam, ale to dlatego, że nigdy nie jadłam "frytek" w takiej wersji :D ale spróbuje napewno!

      Usuń
  5. Świetny wygląd bloga ;* a Twoje posty potrafią wciągnąć :*
    Może wspólna obserwacja ? Daj znać u mnie justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak mam ochotę na frytki to po prostu ciacham ziemniaki, piekę bez tłuszczu i zajadam :D ja teraz wszelkie słodycze staram się przygotowywać sama (często na II śniadanie :D) i wcale nie potrzeba do nich cukru, żeby były smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. też dobry patent, bo te bez tłuszczu nie mają dużo kalorii, a można je przyprawić i są równie dobre :D ja z rana jem owsianke na słodko, a dni treingowe pije też białko, więc do słodyczy tak mnie nie ciągnie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedzenie owoców do 13 to coś kompletnie nie dla mnie. Potrafię zjeść jabłko nawet po kolacji i jakoś nigdy nie wyszło mi to na źle :D Za to wszystkie inne zamienniki stosuję od dawna i uważam, że taki styl żywienia jest o wiele przyjemniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziekuje za komentarz u siebie, ja tez Cię obserwuje.
    Aktualnie zaczynam wyzwanie cwiczeniowe rozpisane od teraz do marca i planuej tez troche ulepszyc swoja diete, ze slodyczy nie potrafie zrezygnowac ale z pewnoscia ukroce ta przyjemnosc a czesc zastapie suszonymi owocami.
    Trzymaj za mnie kciuki.
    btw jakies posty moze 'top cwiczen na nogi' albo 'najwiekszy wycisk' , osobiscie przy najwiekszym wycisku na nogi wrzucilabym 15minut z joanne soh i jje 'inner thigh gap' ktore po 10 minutach scielo mnie z nóg,...
    katsuyatsu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posty z reguły powstaja pod jakąś inspiracji, której mi ostatnio brakuje - więc świetny pomysł mi podrzuciłas! Na pewno wrzuce jakieś swoje ulubione ćwczenia np na tyłek, albo plan treningowy. Mi też ciężko w 100% zrezygnowac ze słodyczy, czasami zjem jakiś batonik, nie mając nic innego pod ręką, ale staram sie żeby to był wyjątek, a nie reguła :P

      Usuń
  10. Zakochałam się w wyglądzie Twojego bloga ! Robisz bardzo ciekawe posty;) Potrafią zainteresować czytelnika
    Może wspólna obserwacja ? Daj znać u mnie justperfecfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog :)

    Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój blog i zrobisz to samo :)

    maarzycieelka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka