środa, 30 września 2015

#3 Placuszki twarogowe

Cześć :) dzisiaj chciałam się z Wami podzielić moim niedawnym odkryciem - plackami twarogowymi. Można je zrobić jako posiłek na szybko, na "wynos" bo na zimno też smakują dobrze, w przeróżnych kobinacjach, z dżemami, masłem orzechowym, owocami, czy np serkiem greckim... Mi smakują nawet w wersji bez niczego. A najlepsze w nich jest to, że prawdopodobnie wszystkie składniki potrzebne na zrobienie placków masz w lodówce!

Dobre są na potreningowy posiłek, ze względu na zawartość białka :)





Moja wersja - z jagodami goji :)

Ale dlaczego warto jeść twaróg?
  1. 100g półtłustego twarogu ma 133 kcal, 19g białka 4,7 g tłuszczu i 3,7 węglowodanów 
  2. Białko, które zawiera twaróg jest pełnowartościowe, a więc takiego jakie jest nam potrzebne do budowy komórek, enzymów, hormonów i przede wszystkim - mięśni
  3. Na długo zaspokaja uczucie głodu - jest bardzo sycący.
  4. Jest bogatym źródłem wapnia, zawiera też sporo potasu i fosforu.
Przekonałam Was? A oto przepis - jest to wersja dla jednej osoby, wychodzi z tego ok 5-6 placków.
Składniki:  
  • 250 g twarogu
  • 1 jajko
  • szczypta sody oczyszczonej
  • 1/4 szkl. mąki pszennej
  • ok. 1/3 szkl. mleka
Jeśli nie jesteś na redukcji dodaj 2 łyżki cukru, lub ksylitolu.



Przepis:

Dokładnie rozgnieć twaróg widelcem, dodaj reszte składników i zmiksuj. Gdy "ciasto" przybierze jednolitą konsystencje zacznij smażyć na małym ogniu, na patelni teflonowej, beztłuszczowej. 
I pilnuj żeby sie nie przypaliły! :D



Jak widać, nie dość, że jest to potrawa, którą zrobimy w pół godziny, to jeszcze można zrobić ją na wiele sposobów, ze względu na dowolność dodatków, które możemy dać na takiego placka :) wszystko zależy od naszej kreatywności i zawartości spiżarni :)

Smacznego!


4 komentarze :

  1. Nie wiedziałam, że z twarogu można zrobić placki. Ale zjadłabym :)

    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam, odkryłam przez przypadek i świetna alternatywa dla ludzi którym znudziły sie naleśniki i omlety :D zwlaszcza że robi sie je z 20 minut, polecam!

      Obserwuje ♥

      Usuń
  2. Fajny blog :) na pewno będę regularnie Cię odwiedzać, a takie placuszki sama robię, tylko zamiast mąki pszennej dodaję zazwyczaj kukurydzianą albo owsianą, również wychodzą pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Ja z taką mąką jeszcze nie próbowałam - braki z spiżarni :D ale taka wersje też na pewno spróbuje!

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka